Monday, November 21, 2016

Ya Allah

Ya Allah..
Aku tahu dosaku menggunung tinggi
Aku sedar kesalahanku tak terhitung lagi
Tapi kumohon ampunilah aku yang khilaf ini
Bukakan selalu pintu taubat untukku
Berikan kesempatan untuk menebus semua kesalahanku

Ya Rabbi…
Aku tahu ibadahku masih jauh dari sempurna
Aku sedar sering melalaikanMu
Aku malu kerana hanya bisa meminta-minta
Tapi aku tak tahu kemana lagi harus memohon
Kaulah satu-satunya tempatku bergantung
Hanya Engkau tempatku berharap di setiap lantunan doaku

Ya Allah Ya Rabbi…
Aku tahu Kau pasti tahu semua isi hatiku meskipun tidak kukatakan
Aku yakin Kau pasti mengerti semua yang terjadi
Bahkan lebih mengerti dari diriku sendiri
Kini aku yang hina ini datang dengan membawa beribu-ribu penyesalan
Kumohon terimalah segala taubatku ini
Kini aku yang lemah ini juga datang dengan berjuta pengharapan
Aku tahu Kau tidak akan pernah bosan mendengarkan keluh-kesahku
Kumohon kabulkan doa-doaku
Tolong jangan timpakan cubaan di luar kesanggupanku
Kerana aku hanya manusia biasa
Berikan kemudahan dalam setiap langkahku

Dan yang terbaik untuk dunia akhiratku
Amiin…

No comments:

Post a Comment